Hashtag – charakterystyczna kratka stała się popularna do tego stopnia, że wiele osób zupełnie zapomniało, co to jest i do czego służy. To wielka szkoda, ponieważ dobrze wykorzystany może uporządkować informacje, które chcemy zaprezentować.
Czym jest i do czego służy hashtag?
Nazwa pochodzi od angielskiego słowa hash i oznacza symbol „#”. Jego podstawowym zadaniem jest uporządkowanie i wyeksponowanie treści, które są dla nas najważniejsze. Dzięki temu mamy do czynienia z tekstem, w którym od razu widać, co jest kluczowe. Jest to funkcja stosowana niezwykle często na portalach społecznościowych. Używają go ludzie na Facebooku, Instagramie, Twitterze, a nawet twórcy YouTube’a. Za ich pomocą można oglądać materiał, który powiązany jest z tematem, który nas interesuje.
Jak prawidłowo używać hastagów?
Jeżeli planujemy wykorzystać pełen potencjał, który mają w sobie hashtagi, to musimy nauczyć się ich odpowiednio używać. W przeciwnym razie ich funkcja osłabnie albo całkiem przestanie działać.
Należy pamiętać, że kratka ma poprzedzać słowo, które chcemy oznaczyć. W tym wypadku nie używamy spacji! Hashtag ma bezpośrednio przylegać do słowa np. #copywriting, a nie # copywriting. Nieodpowiednie będzie również stosowanie takich zapisów jak pisanie#copywriting#goodcontent#. W takim przypadku pierwsze słowo zostanie pominięte w oznaczeniu.
Na szczęście istnieją reguły określające poprawny zapis nawet w przypadku wielowyrazowych fraz. Tak jak poprzednio nie należy używać spacji. Prawidłowy zapis będzie wyglądał np. w ten sposób: #piszemytekst. Kiedy chcemy, żeby konkretne wyrazy odróżniały się od siebie, stosujemy wielką literę lub znak „_”. Wygląda to tak: #PiszemyTekst i #piszemy_test.
Co można osiągnąć dzięki używaniu hashtagów?
Hastag to nie tylko narzędzie do segregowania treści. Odpowiednio wykorzystany może stanowić doskonałą strategię marketingową. Za pomocą rozważnie użytych hashtagów, możemy naszą treść połączyć z najpopularniejszymi tematami, które aktualnie są poruszane. Dzięki temu zwiększymy szanse na liczne odwiedziny pod naszym postem czy zdjęciem. Dodatkowo tworząc oryginalny hashtag, świadomie kreujemy własną markę. W ten sposób mamy możliwość rozpowszechnienia danego wizerunku, który będzie kojarzony z naszym oznaczeniem.
W większości wypadków, żeby uzyskać naprawdę widoczne efekty, trzeba konsekwentnie i umiejętni posługiwać się oznaczeniami. Jednak warto poświęcić na to nieco czasu i uwagi. Zasięg, który możemy dzięki temu osiągnąć, jest ogromny!