Social mediaReklama

TikTok w świecie influencer marketingu

Wraz z dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych, konieczne stało się dostosowanie się do nowych trendów. Multum współczesnych aplikacji i platform pozwala na łatwiejsze dotarcie do odbiorców kampanii promocyjnych. Dlatego w ostatnich latach influencer marketing stał się nieodłącznym elementem strategii reklamowych wielu firm. Wprowadzenie TikToka do tego “ekosystemu” otwiera zupełnie nowe możliwości dla marketerów.

TikTok jako atrakcyjne medium społecznościowe dla marketingowców

TikTok to platforma, która służy do udostępniania krótkich materiałów wideo. Została stworzona przez chińską firmę ByteDance w 2016 roku. Szybko zdobyła ogromną popularność wśród młodych użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że niekwestionowany sukces TikToka marketerzy chcą wykorzystać również w swojej branży. Dzięki inteligentnemu algorytmowi wbudowanemu w silnik aplikacji, praktycznie już od pierwszego dnia użytkownikowi jest dostarczana porcja interesujących go treści. Ta cenna umiejętność algorytmu polegająca na “szybkiej nauce” tego, co dla posiadacza platformy jest atrakcyjne, otwiera szeroki zakres możliwości dla branży marketingowej. Poza tym daje to TikTokowi ogromną przewagę nad Facebookiem czy Twitterem, które wymagają zdecydowanie większej pracy w celu dotarcia do interesujących treści.

Unikalne możliwości współpracy z influencerami

W wyniku rozwoju platform społecznościowych, w tym oczywiście TikToka i zdobywających popularność osobowościach na nich działających, ukształtowała się nowa forma marketingu, tzw. influencer marketing. Kampania promocyjna w jego ramach odbywa się z udziałem influencera, który poprzez swoje różne kanały społecznościowe komunikuje się ze swoimi fanami, przekazując im określone informacje marketingowe. TikTok właśnie jest jedną z tych platform, które oferuje unikalne możliwości współpracy z influencerami. Dzięki krótkim formom wideo i natychmiastowej reakcji użytkowników, influencerzy mogą szybko dotrzeć do swojej publiczności i generować zaangażowanie wokół produktów lub usług danej marki.

Dynamiczne trendy a skuteczność kampanii marketingowej

Dla marketerów największą zaletą TikToka są pojawiające się na nim dynamiczne trendy. Wykorzystuje się je w kampaniach promocyjnych danych marek, aby stworzyć aktualny i angażujący content dla docelowego odbiorcy. Współdziałanie marketingowców z osobowościami internetowymi umożliwia adaptację treści do zmieniających się trendów i szybką reakcję na zmiany w społeczności tej aplikacji. Wymiernym efektem jest to, że dana marka pozostaje w centrum zainteresowania przez długi czas. Reasumując działania te są bardzo istotnym elementem w branży influencer marketingu i generują znaczny zysk oraz zwiększoną rozpoznawalność marek. Skuteczna promocja możliwa jest jednak tylko poprzez prowadzenie TikToka z profesjonalną agencją, taka jak monday DIGITAL.

Pozytywne i negatywne aspekty influencer marketingu

Największą zaletą prowadzenia influencer marketingu jest zbudowanie ciepłego wizerunku danej marki wśród docelowej grupy odbiorców. Dzięki wpływowi gwiazdy internetu, określona usługa może zyskać dużą popularność w danej społeczności. Taka forma promocji marki jest z pewnością przychylniej odbierana niż tradycyjna forma reklamy.

Do negatywnego aspektu influencer marketingu należy problem znalezienia odpowiedniego kandydata do współpracy. W sytuacji, gdy firma wybierze nieodpowiedniego influencera, może zdarzyć się tak, że dana kooperacja nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w postaci wzrostu zainteresowania wśród grupy docelowej. Inną problematyczną kwestią może okazać się brak pełnej kontroli nad treścią publikowaną przez influencera, a także utrudniona ocena jakości osiąganych przez niego wyników. Efektywna współpraca firmy z influencerami powinna być nastawiona na długofalowe działanie. Dzięki systematycznej promocji marki, zwiększa się jej autentyczność i wiarygodność.

Korzyści z influencer marketingu

Influencer marketing daje wymierne efekty. Po pierwsze pozwala w szybki sposób zbudować rozpoznawalność nowego produktu. Po drugie dobrze zaplanowana akcja marketingowa z influencerami przyciąga uwagę nowych klientów. A co najważniejsze przynosi realne sprzedażowe rezultaty.

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób zorganizować akcję promocyjną wykorzystującą możliwości influencingu, skontaktuj się z doświadczoną agencją digital monday DIGITAL. Daj się zaskoczyć możliwościami współczesnego marketingu!

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close