Współczesny świat przeszedł długą drogę od tradycyjnego marketingu. Jeśli chcesz się dziś porozumieć, musisz wziąć udział w jednym lub wszystkich działaniach z zakresu marketingu afiliacyjnego, marketingu cyfrowego i social media marketing, by wspomnieć tylko o kilku.
Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, będziesz musiał utrzymać się na szczycie swojej gry marketingowej.
Dlatego też jestem tu dzisiaj z najnowszym opisem, w jaki sposób można wykorzystać tę gorącą niszę, aby popchnąć swój biznes do jeszcze większej liczby klientów i dokonać lepszych konwersji. Jeśli jesteś tego rodzaju przedsiębiorcą, tutaj jest to idealny przewodnik po marketingu z wykorzystaniem influencerów, którego szukasz.
Czym jest marketing Influencera?
Jest to rozsądne miejsce, aby rozpocząć, zgadzasz się? Spójrzmy teraz na ten mały scenariusz.
Po prostu surfowałeś w sieci społecznościowej jak zawsze i zobaczyłeś zdjęcie ładnego buta właśnie dla Ciebie. Wiadomość była wysłana przez znajomą Ci osobę i podążałeś za tym, co się na niej znajduje.
Wchodzisz na tweeta/pocztę i sprawdzasz więcej szczegółów na temat rozmiaru. Podoba Ci się to, co widzisz, kontaktujesz się ze sprzedawcą i w ciągu kilku minut Twoje zamówienie jest w drodze do domu. Jesteś wdzięczny za to, że jesteście przyjaciółmi w mediach społecznościowych z tą osobą, która zamieściła zdjęcie, które przyciągnęło waszą uwagę w tej chwili, czyż nie jesteście? Możliwe, że jest on influencerem.
Mówiąc prościej, marketing wpływu polega na wykorzystywaniu zaangażowanej społeczności zwolenników, że osoba fizyczna (zwana również w niniejszym dokumencie „wpływowym”) musi promować Twoje produkty. To jest w pewien sposób jak marketing afiliacyjny mediów społecznościowych i jest to świetne dopasowanie do strategii rozwoju biznesu.
Kto korzysta z Influencerów?
Każdy i ten, kto chce rozwijać swój biznes, korzysta z influencerów. Nawet najlepsze marki wciąż z teg korzystają, aby wypromować swoje produkty. Nie wierz mi? Pozwólcie, że podam Wam kilka przykładów, o których wiem, że są Wam bardzo dobrze znane.
Cristiano Ronaldo i Lionel Messi to dwa najbardziej popularne nazwiska w sektorze piłkarskim. To nie przypadek, że oba te nazwiska są sygnowane do dwóch największych na świecie marek strojów sportowych – Nike i Adidas. Kombinacja Ronaldo i Messi może poszczycić się liczącymi setki milionów zwolenników kontami w mediach społecznościowych.
Czy przy takim poziomie zaangażowania nie widzisz, jak łatwo jest obu markom wprowadzić produkt na rynek i stworzyć świadomość ASAP, prosząc tylko swoje gwiazdy, aby zamieścili coś o tym online.
W ten sposób działa marketing wpływu, a duże marki też w to się angażują.
Wybór właściwych czynników wpływających
Teraz, gdy wiesz, czym jest marketing wpływu i jak ma on zastosowanie do rozwoju Twojej firmy, możesz być pewien, że będziesz chciał, aby niektórzy specjaliści ds. wpływu również dla Ciebie pracowali. Podczas gdy nie będziecie chcieli, aby to była Beyoncé, możecie nawiązać równie solidne kontakty w waszej niszy, aby pomóc wam w doprowadzeniu waszego biznesu do następnego poziomu.
Mówiąc o niszach, mamy pierwszy punkt.
Niszowy
Wybranie osoby wywierającej wpływ jest równie ważne jak wybranie niszy, w której będą one miały największy wpływ. Ronaldo i Messi to ikony sportu, więc zrozumiałe jest, dlaczego mają one być przypisane do strojów sportowych.
Nie spodziewalibyście się, że firma, która sprzedaje biustonosze i bieliznę damską, dotrze do obu. Podczas gdy taka marka nadal byłaby w stanie zrekompensować część sprzedaży, nie byłoby to tak bardzo spektakularne jak nawiązanie kontaktu z Kim Kardashian czy Nicki Minaj.
Zauważ, że to tylko przykłady, które pomogą Ci zorientować się, o czym rozmawiamy.
Wybierając specjalistę ds. wpływu, spójrz na rodzaje rzeczy, z którymi jest powiązany. Spójrz na to, co lubi ich publiczność i co sprawia, że angażuje się z nią. W ten sposób, będziesz w stanie skierować się tylko na swój rynek docelowy i zainwestować pieniądze reklamowe do lepszego wykorzystania.
Publiczność
Ta osoba nie ma wpływu, jeśli nie ma publiczności. To, czego chcesz, to to, aby ktoś cię wyprowadził do ludzi. Jeśli nie ma ludzi, którzy mogliby ich łatwo posłuchać, to po co w ogóle ich używać?
Wybierając wpływ na słuchacza w oparciu o publiczność, należy pamiętać, że liczby nie zawsze mają znaczenie. Niektóre profile w mediach społecznościowych mają dziesiątki tysięcy zwolenników, których nie angażują. Inni mają tylko kilka tysięcy, że udało im się zachować szczelność z odpowiednią treścią. Ten ostatni, choć z mniejszą rzeszą zwolenników, ma publiczność. Pierwszy z nich po prostu ma zwolenników. Wybierz mądrze
Platforma
Wierzcie lub nie, najlepszy wpływ na planetę może nie być najlepszy dla was. To wszystko zależy od platformy i rynku docelowego. Jeśli chcesz sprzedać produkt, który jest, powiedzmy, szczególnie dla osób starszych, sięgnięcie do wpływu Instagramu może być stratą czasu.
Influecer ma rację, wiadomość może być niesamowita, ale platforma nie jest. Sprawdź demografię Instagramu, a znajdziesz bardzo skromny odsetek kont od starszych użytkowników. W większości przypadków są one zazwyczaj nieaktywne.
Tym razem, można było pójść drogą Facebooka (który ma przyzwoitą mieszankę wszystkich).
Doświadczenie
Twój influencer może mieć odpowiednią publiczność w odpowiedniej niszy dla Ciebie i nadal nie może być w stanie przekonwertować. To nie z braku prób, ale dlatego, że próbują źle. To nie jest ten wpływ, którego chcesz. Chcesz kogoś, kto wie, co robi, a nie kogoś, kto chce się uczyć na twojej (płatnej) pracy. W rzeczywistości ten ostatni może zrobić więcej, niszcząc wizerunek Twojej marki, niż ją projektować.
Odpowiedni opiniotwórca zna wszystkie modne słowa, które przyciągną uwagę publiczności: młodzi ludzie będą zachwyceni sloganami, menedżerowie zobaczą, jak ich produkty przeskakują w top-listę. Tak właśnie jest. Twój idealny wpływ będzie również doskonałym twórcą treści. Wreszcie, będą to ludzie, którzy będą na tyle pasjonatami Twojej marki, że będą chcieli o niej porozmawiać. To prawda, że to ich praca będzie na pierwszym miejscu, ale zrobią o wiele więcej, bo i tak kochają.
Na koniec
Ze wszystkich nagłówków i podpozycji na górze, masz kompletny przewodnik po marketingu wpływowym, który z pewnością pozwoli Ci rozpocząć swoją podróż. Teraz pojawia się pytanie, co zamierzacie z tym zrobić?