Jest to dość nowe narzędzie (a dla nas wciąż niedostępne), bo firma Google zaprezentowała je dopiero rok temu z okazji XX lecia firmy. Choć nazwa Google Discover budzi wielkie zaciekawienie i poczucie nowości, to narzędzie jest aktualizacją swoich poprzedników, takich jak Google Feed, czy wcześniejszego Google Now. Strumień wiadomości spersonalizowanych na potrzeby klienta, bazujący na jego zainteresowaniach i historii wyszukiwania zmienia się od lat. Przed nami najnowsza odsłona produktu, która ulokowana jest na stronie głównej, zaraz pod paskiem wyszukiwania.
Google Discover- gadżet dla każdego?
Póki co usługa przeznaczona jest tylko dla urządzeń mobilnych na terenie Stanów Zjednoczonych, których strony główne Google zostały wzbogacone o dobre wizualnie karty zawierające nie tyle najnowsze, co najważniejsze wydarzenia z różnych dziedzin- od polityki, poprzez sport, rozrywkę, technologię, a na pogodzie kończąc. Kwestią czasu jest jednak wprowadzenie funkcji Discover w innych krajach, w tym m.in w Polsce.
Funkcja Discover to nie tylko wiadomości ze świata podzielone na poszczególne kategorię, ale również rekomendacje filmów z YouTube wpisujących się w nasz gust.
Kluczem jest indywidualizm
Kartą przetargową produktu Google Discover jest fakt, że wszystkie materiały są szyte na miarę- konkretnie na miarę naszych zainteresowań i wcześniejszych wyszukiwań. Tak precyzyjne i osobowe podejście do klienta gwarantuje niebywały sukces, bo kto chciałby być zalewany informacjami, które nas nie interesują?
Oprócz doboru contentu, który ma zostać nam wyświetlony na stronie głównej pozostaje jeszcze kwestia skalibrowanie sposobu prezentowania wiadomości.
Informację będą pogrupowane, wyświetlane bez konieczności ich wyszukiwania w przejrzysty i intuicyjny sposób- z wyraźnymi nagłówkami, podsumowaniami i możliwością dostosowania sposobu wyświetlania treści tego typu według własnych preferencji.
Optymalizowanie treści pod kątem listy Discovery
Zapełnienie w odpowiedni sposób listy Discovery to zasługa algorytmu przewidującego, co dany użytkownik może uznać za najciekawsze. Ranking treści powstaje na podstawie odpowiedniego dopasowania przekazywanej treści do zainteresowań użytkownika, więc nie ma sposobu na sztuczne poprawienie rankingu.
Jak znaleźć się w centrum list Discovery?
Jeśli posiadasz własne strony i zastanawiasz się co zrobić, aby znalazły się one na listach Discovery- nie musisz robić nic. Nie potrzebne są specjalne tagi czy porządkowania danych. Wystarczy, aby Twoja treść przemówiła do użytkownika i zaciekawiła go.
Warto postarać się o posiadanie obrazów wysokiej jakości. Badania Google wykazały, że osoby, które posiadają obrazy wysokiej jakości, która pozwala na załączanie ich do listy Discover w większym formacie odnotowują 5-procentowy wzrost klikalności, 3-procentowe wydłużenie czasu spędzanego na stronie oraz 3-procentowe zwiększenie zadowolenia, jeśli karty Discover na stronie głównej zawierają większe obrazy, zamiast miniatur.