Prowadzenie firmy to nie lada wyzwanie, niezależnie od branży – mnóstwo obowiązków i spraw na głowie to norma w tym przypadku. Oczywiste jest, że jako właściciel chcesz, aby jej wizerunek był jak najlepszy i zależy Ci na docieraniu do nowych, potencjalnych klientów.
Kluczowy do osiągnięcia tych celów jest marketing, na który składają się wszelkie działania mające promować Twój biznes. Możliwości w tym zakresie stale przybywa, a trend goni trend – nic dziwnego, że czasami aż trudno nadążyć, a… cóż, chcąc wyprzedzić konkurencję, trzeba być na bieżąco!
Outsourcing marketingowy – po co w ogóle się na niego decydować?
Właśnie w takiej sytuacji, jaką przytoczyliśmy powyżej, warto rozważyć skorzystanie z outsourcingu marketingowego, ponieważ niesie on za sobą ogromną ilość zalet. Po pierwsze, to po prostu oszczędność pieniędzy – utrzymanie pracownika, który zajmowałby się na przykład prowadzeniem kanałów firmy w social mediach, zarządzał Instagram i Facebook Ads, Google Ads, to znacznie większy koszt niż zaufanie profesjonalnej agencji.
Drugą kwestią jest oczywiście czas, bo w przypadku samodzielnej chęci wyszkolenia osoby, na której barkach spoczywałyby wcześniej wymienione obowiązki, zajmuje czasami nawet długie miesiące! W agencji z kolei pracuje zespół doświadczonych specjalistów, posiadających szeroką wiedzę na różne tematy – od social mediów, przez Google Ads, po profesjonalny copywriting.
Na podkreślenie zasługuje również to, że marketing jest wyjątkowym sektorem, który – jak już wcześniej pisaliśmy – wymaga bycia na bieżąco i stałego pogłębiania umiejętności, w tym na przykład poznawania nowych narzędzi. Bywa to trudne dla jednej osoby, dlatego też w agencjach całe zespoły są zaangażowane w obsługę jednej firmy. To pozwala nie tylko na skorzystanie z umiejętności wielu profesjonalistów, ale także dostarcza ogromnej ilości pomysłów wynikających z wewnętrznej współpracy pomiędzy nimi.
Kiedy warto zdecydować się na outsourcing marketingowy?
- Kiedy chcesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób do firmy.
- Kiedy zależy Ci na zróżnicowanej komunikacji na przykład w social mediach, a przez ogrom obowiązków trudno jest znaleźć na to czas.
- Kiedy chcesz poznać ciekawe, nowe narzędzia mogące przełożyć się na zwiększone zaangażowanie grupy docelowej na Twojej stronie internetowej.
- Kiedy nie chcesz poświęcać długich godzin na naukę Google Ads.
Jeśli trafia do ciebie idea outsourcingu pod tym kątem, rozważ nawiązanie współpracy z naszą agencją marketingową – w Rekinach stawiamy przede wszystkim na komunikację z klientem i wsparcie na każdym poziomie. Chętnie rozwiewamy wątpliwości, dotrzymujemy terminów oraz z pewnością zaskoczymy Cię oceanem pomysłów na promocję Twojej firmy!