Biznes

Dlaczego warto wdrożyć rozwiązania Microsoft w swoim biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa są pod ogromną presją nadążania za rynkiem i konkurencją. Ciągły rozwój, nieustanny wzrost efektywności, maksymalna wydajność, sprawne zarządzanie zespołem, optymalizacja procedur – czy Tobie również spędzają sen z powiek? Jeśli tak, zastanów się nad wdrożeniem nowoczesnych i dostosowanych do potrzeb Twojej firmy rozwiązań ERP i CRM – Microsoft Dynamics 365.

O Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 jest zaawansowanym pakietem aplikacji biznesowych, który łączy funkcjonalności systemów ERP (Enterprise Resource Planning – Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) i CRM (Customer Relationship Management – Zarządzanie Relacjami z Klientami), z narzędziami do analizy danych. Dzięki chmurowej architekturze Dynamics 365 zapewnia elastyczność, skalowalność i dostępność danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia firmom szybkie dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów. Docelowo narzędzie ma na celu pomóc w m.in. docieraniu do nowych klientów, optymalizowaniu czasu pracy, planowaniu kosztów itd. Wszystko to odbywa się z wykorzystaniem wyższej technologii, w tym AI.

Aplikacje w ramach Dynamics 365:

  • Dynamics 365 Sales: Moduł CRM do zarządzania procesem sprzedaży, od generowania leadów po zamknięcie transakcji.
  • Dynamics 365 Customer Service: Narzędzie do zarządzania obsługą klienta, umożliwiające świadczenie wysokiej jakości usług.
  • Dynamics 365 Field Service: Rozwiązanie do zarządzania serwisem w terenie, optymalizacji tras i harmonogramów pracy serwisantów.
  • Dynamics 365 Finance: Zaawansowane narzędzia do zarządzania finansami i operacjami finansowymi przedsiębiorstwa.
  • Dynamics 365 Supply Chain Management: Moduł do zarządzania łańcuchem dostaw, produkcją i magazynowaniem.
  • Dynamics 365 Human Resources: Narzędzie do zarządzania zasobami ludzkimi i procesami HR.

ERP — Efektywne zarządzanie zasobami

Dynamics 365 Finance, Supply Chain Management czy HR, umożliwiają kompleksowe zarządzanie zasobami, optymalizując szereg procesów, które wspierają rozwój i efektywność całego przedsiębiorstwa. Okazuje się bowiem, że aż 71% firm wykorzystuje dane zebrane przez ERP, właśnie w celu zwiększenia efektywności swoich działań (raport Lack of Real-Time ERP Data Leads to Business Risk, Poor Decision and Lost Revenue, 2022).

Wdrażając ERP, Twój biznes może ponadto zyskać:

  • Lepsze zarządzanie i planowanie finansów. Uzyskana w ten sposób kontrola ma wpływ na szereg decyzji, dot. przepływu pieniędzy, budżetowania, ale także stawiania ewentualnych prognoz. Wspomniany już raport z 2022 roku wskazuje, że 71% biznesów wykorzystuje ERP właśnie do przewidywania  i tworzenia analiz predykcyjnych.
  • Optymalizację pracy i operacji wewnętrznych. Rozwiązanie to integruje różne procesy biznesowe (takie jak finanse, HR, produkcja, łańcuch dostaw, sprzedaż i marketing) w jednym systemie, co z kolei usprawnia przepływ informacji między  poszczególnymi działami. Ponadto ERP umożliwia lepszą koordynację z dostawcami i partnerami logistycznymi, co przekłada się na większą elastyczność w łańcuchu dostaw. Firmy więc mogą skorzystać na szybszej realizacji zamówień i lepszym dostosowaniu poziomów zapasów do bieżących potrzeb.
  • Usprawniony proces decyzyjny, który bazuje na konkretnych danych i liczbach. Te zmniejszają ryzyko nietrafionych działań i umożliwiają podjęcie szybkiej i bardziej trafnej decyzji biznesowej (71% firm uznało, że decyzje, które nie opierają się na danych ERP, są podejmowane znacznie wolniej).

CRM — do budowy stałych relacji z Twoimi klientami

Systemy CRM, takie jak Dynamics 365 Sales, Customer Service czy Marketing, umożliwiają efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Narzędzie wspomaga sektory firmy odpowiedzialne za komunikację, budowanie relacji oraz kategoryzację klientów, dostarczając o nich cennych informacji — od momentu pierwszego kontaktu, aż po ich obsługę posprzedażową. Dane zgromadzone w trakcie całego tego procesu mogą być poddane analizie i monitorowaniu, co przyczynia się do wzrostu efektywności i finalnie — do redukcji kosztów.

Wdrażając CRM, Twój biznes może zyskać:

  • Automatyzację procesów sprzedażowych, która odbywa się poprzez ustawianie i optymalizację celów, a także uzyskiwanie ważnych informacji w zakresie cykli sprzedażowych. WebinarCare (2024) podaje, że w 92% firm potwierdza, iż CRM odegrał ważną rolę w osiąganiu ich celów finansowych.
  • Poprawę obsługi klienta, którą rozumie się nie tylko poprzez świadczenie spersonalizowanych usług, ale także umiejętność poznania i zrozumienia ich potrzeb. Aż 74% firm potwierdza, że CRM zapewnia lepszy dostęp do ważnych danych dot. klientów (WebinarCare, 2024). Te same źródła podają, że 42% firm uważa CRM za ważny czynnik do podtrzymania relacji B2C.
  • Dokładne raporty. 42% firm wspomniało, że dzięki CRM mogą prowadzić dokładniejsze analizy i raporty, np. dotyczące trendów i preferencji konsumenckich (Review42, 2024). Na tej podstawie mogą podejmować efektywniejsze działania marketingowe oraz stawiać sobie realniejsze cele biznesowe.

Czy wdrożenie Microsoft Dynamics 365 jest trudne?

Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics 365 warto zlecić zewnętrznej firmie. Firma Anegis (https://www.anegis.com/pl) od ponad dekady adaptuje aplikacje biznesowe Microsoft do potrzeb przedsiębiorstw. Stopień trudności wdrożenia może się różnić w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa, jego rozmiaru, infrastruktury IT oraz wcześniejszych doświadczeń z narzędziami chmurowymi. Samo korzystanie z oprogramowania nie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu IT – to bardzo intuicyjne, łatwe w obsłudze aplikacje, które na pewno pomogą Ci w zarządzaniu firmą.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close