Jest to całkiem naturalne, jeśli uważasz, że marketing mobilny jest trudniejszy niż inne zwykłe medium marketingowe. Większość marek stoi przed trudnym wyborem pomiędzy czat botami i aplikacjami mobilnymi, które mają stanowić najlepsze narzędzia do zaangażowania użytkowników smartfonów. Wynika to z zawiłości z tym związanych, jak również z zestawu wytycznych, które muszą być przestrzegane.
Jest jednak wiele rzeczy, które można z tym zrobić, aby ta skomplikowana praca wyglądała znacznie prościej, a najlepszym sposobem jest użycie krótkich kodów do wysyłania wiadomości tekstowych. Oprócz tego pomoże to również w zapewnieniu najlepszego i najbardziej skutecznego zaangażowania klienta poprzez urządzenie mobilne.
Wraz z rozwojem informacji i technologii oraz pojawieniem się smartfonów, to naprawdę jest bardzo niespokojny czas dla marek, które chcą, aby telefony komórkowe były ich efektywnym narzędziem marketingu. Ponadto, szybkie postępy w bot czatach, wykorzystanie i gwałtowne włączenie wirtualnej rzeczywistości uczyniły rzeczy bardziej skomplikowanymi. Niewłaściwe wykorzystanie tych usług przez różne marki w ich kampaniach marketingowych ostatecznie spowolni sprzedaż i w tym samym czasie telefony eksplodują od niechcianych wiadomości i aplikacji.
Zmiana sposobu myślenia
Istnieje znacząca zmiana w korzystaniu z telefonów komórkowych i wykładniczo wzrosło wykorzystanie smartfonów. Zmiany te są istotne dla wyników marketingu mobilnego. Zmiany zauważone w kilku konkretnych dziedzinach:
- Osobisty i nietypowy przypadek użycia telefonu komórkowego
- Fragmentaryczny krajobraz
- Nawiązanie połączenia z użytkownikami
Na wczesnym etapie, zwykle zgadzano się, że każda aplikacja snartfona poza reklamami był najlepszy i najbardziej skuteczny punktem do budowania i prowadzenia z relacji z użytkownikiem mobilnym. Z biegiem czasu i korzystania z coraz więcej z telefonu, to uprzedzenie i przychylność zmieniły się, ponieważ aplikacje okazały się bardziej korzystne tylko dla kilku konkretnych marek. Zmiany te, jak zawsze stanowiły poważne wyzwanie dla marketingowców.
Co ważniejsze, wraz z pojawieniem się nowej, spójnej wizji użytkownika, która pomogła marketingowcom w poszukiwaniu lepszych sposobów łączenia się z użytkownikami za pomocą najistotniejszych informacji online. Zapewniło to rynkowi bardziej płynną integrację i korzystanie z różnych aplikacji.
Wszystko to może brzmieć całkiem fajnie, ale jest jeszcze kilka innych obaw dla rynku, które są praktyczne i całkiem naturalne. Są to obawy:
- Czy aplikacje powinny być rozwijane
- Jeśli czat boty muszą być aktualizowane i używane
- Czy lepiej jest poświęcać czas i stosować się do podejścia oczekującego?
Jeśli i ty jesteś zakłopotany z takimi pytaniami i gorączkowo szukasz odpowiednich odpowiedzi, musisz najpierw wiedzieć, że aplikacje są nadal najbardziej popularne i są łatwe do zrozumienia dla każdego rodzaju użytkowników telefonów komórkowych. Jednak istnieje również zauważalny podział we wszechświecie, który pojawia się, gdy chodzi o oczekiwania użytkownika, aby zaangażować się w ich ulubionych marek i usług za pośrednictwem różnych aplikacji, asystentów cyfrowych, chat botów, a także wszelkie inne działania na rzecz integracji z każdą inną aplikacją.
Tajemnica aplikacji
Istnieje możliwość korzystania z aplikacji także wtedy, gdy chcesz mieć do czynienia z coraz większą liczbą użytkowników mobilnych poprzez kampanię marketingową. Ten aspekt jest znacznie ważniejszy niż kiedykolwiek ze względu na handel mobilny, który wykazuje znaczny wzrost. Jak wynika z raportów z badania e-Marketer, okazuje się, że:
- Handel mobilny w ubiegłym roku wyniósł 26%
- Oczekuje się, że w tym roku sprzedaż mobilnej wzrośnie do 32% całej sprzedaży online.
Wzrost ten wynika z faktu, że większość użytkowników telefonów komórkowych spędza połowę czasu na szukaniu i przeszukiwaniu stron internetowych za pomocą różnych aplikacji mobilnych. Liczbę tę potwierdza również inny raport. Wszystkie te liczby wskazują, że w nowoczesnej strategii marketingu mobilnego jest wiele obietnic.
Jednak pomimo tych wszystkich obiecujących danych liczbowych, istnieje kilku marketingowców, którym nadal trudno jest sprostać wyzwaniom i demistyfikacji tajemniczości aplikacji, by określić najlepszą strategię marketingu mobilnego.
Choć aplikacje są bardzo popularne, raport z badań ujawnił, że większość użytkowników telefonów komórkowych spędza zazwyczaj znaczną ilość czasu z zaledwie pięcioma aplikacjami, aplikacje wiadomości, jak również najbardziej popularne aplikacje mediów społecznościowych. Jest to imponujący fakt, który zachęca marki do inwestowania milionów dolarów, aby stworzyć skuteczną i wyjątkową aplikację.
Korzystanie z wiadomości tekstowych
Aby poradzić sobie z trudnym czasem, gdy marketerzy muszą przebić się przez te zawiłości i przyzwyczaić do nich, wszystkie marki będą musiały zaprojektować skuteczną i łatwą w użyciu aplikację, z wyjątkiem tych marek, które nie wymagają lojalności klienta lub oferowania jakichkolwiek narzędzi, aby uzasadnić swoją inwestycję w takie aplikacje, które użytkownicy telefonów komórkowych rzadko będą pobierać lub nie będą powracać nawet.
Aplikacje i marketing mobilny są niezbędne dla konkretnych rodzajów działalności, takich jak linie lotnicze i banki. Mogą być one również niezbędne w przypadku dużych i ważnych wydarzeń, takich jak kupno domu, olimpiada i inne.
Jednak w tym nowoczesnym cyfrowym świecie nie chodzi już tylko o aplikacje mobilne. SMS marketing przy użyciu krótkiego kodu jest również bardzo pomocny i w rzeczywistości bardziej niż posiadanie aplikacji. Pomoże Ci to w jak najlepszym i jak najefektywniejszym wykorzystaniu możliwości czat botu, aby sprostać nieuniknionym wyzwaniom.
Możesz to zrobić na swoim komunikatorze Facebook lub innych aplikacji do wysyłania wiadomości. Z tej nieznacznej inwestycji można zaangażować więcej użytkowników, ponieważ czat bot wydaje się działać najlepiej dla ustanowienia szybkich interakcji. Zapewni to również, że otwarcie aplikacji do wykonania zadania nie powoduje zbyt dużego obciążenia.
Jednakże, są to wciąż początkowe etapy, aby doświadczyć tych zmian, ponieważ wiele z nich wciąż się rozwija i może nie być odpowiednim rozwiązaniem dla wszystkich. Najlepiej jest skorzystać z pomocy eksperta.