Marketing

Naklejki antypoślizgowe: kreatywne i praktyczne rozwiązania dla każdej przestrzeni

Przyjęło się uważać, że optymalne miejsce na ekspozycję komunikatów reklamowych to nośniki, które znajdują się mniej więcej na wysokości wzroku odbiorcy. Rzadko jednakże mówi się o tym, że w takich miejscach o uwagę konkuruje zwykle co najmniej kilka-kilkanaście różnych przekazów, przez co rozmywa się ich znaczenie i rozpoznawalność. Lepszym rozwiązaniem jest zatem umieszczanie swoich reklam i komunikatów dużo wyżej lub niżej, tak aby były dobrze widoczne z większych odległości, ale występowały na mniej zróżnicowanym tle. Najciekawszym rozwiązaniem są w tym wypadku naklejki podłogowe.

Reklamy i komunikaty, umieszczane na podłodze lub ziemi, wciąż zaskakują odbiorców. Mimo, że praktycznie każdy się z nimi spotkał, ich pojawienie się w otoczeniu potrafi zaskoczyć, zwłaszcza w sytuacji, gdy sama forma nośnika jest pomysłowo wykonana. Swojego czasu w Social Media bardzo popularne były filmiki, przedstawiające nalepki podłogowe, imitujące efekty 3D, załamania perspektywy czy np. złudzenia optyczne. Czasem samo położenie naklejki również odgrywało pewną rolę w kreacji – nadruk przedstawiał np. wejście do innego świata, dach samochodu, widziany z góry, otwarte pudełko, itd. Pozwalało to wprowadzić do interakcji klienta z marką element rozrywki i zaskoczenia.

Mój jest ten kawałek podłogi

Nalepki na podłogę nie są jedynie oryginalnym nośnikiem reklamowym. Przykładowo, naklejki antypoślizgowe doskonale służą jako tani i niezwykle skuteczny system wayfindingu w biurach, zakładach produkcyjnych czy większych sklepach. Ponieważ ten nośnik jest zwykle bardzo odporny na ścieranie czy naderwanie, a jednocześnie doskonale widoczny, świetnie sprawdza się do oznaczania konkretnych firm, działów, dróg dojścia do określonych miejsc, etc. Poza oczywistą korzyścią w postaci większej liczby klientów, lepszej jakości obsługi i mniejszego bałaganu, jest to także nieoczywisty, ale niezwykle wartościowy element dbania o bezpieczeństwo w firmie. Naklejki antypoślizgowe mogą bowiem wyznaczać granice i przebieg szlaków komunikacyjnych na hali produkcyjnej, oznaczać miejsca zborne, trasy ewakuacji i inne.

Sygnały z ziemi

W USA nalepki podłogowe są znanym i skutecznym sposobem zachęty do kupna towarów impulsowych. Produkty tego typu (gumy do żucia, słodycze, etc.) znajdują się często przy kasach. Naklejki antypoślizgowe w tym miejscu są zwykle dokładnie oglądane, ponieważ klienci często stoją w długich kolejkach – to idealny moment, by przyciągnąć ich uwagę i przypomnieć im o produkcie, który znajdą nieopodal, lub też umieścić komunikat w stylu “Czy kupiłeś mleko?”, itp.

Podobny zabieg stosują także sieci fast-foodów, stacje napraw pojazdów, kliniki medyczne i inne punkty handlowo-usługowe, gdzie specyfika biznesu zakłada co najmniej kilka minut czekania w kolejce lub poczekalni.

Emocje sięgają…podłogi

Naklejki antypoślizgowe mogą także na siebie zarabiać. Można wykonywać je nawet w dużym formacie, wycinać w dowolne kształty, drukować w full-kolorze, etc. Dlatego idealnie sprawdzają się na masowych imprezach w zamkniętych halach. Niezależnie od tego, czy chodzi o mecz koszykówki, czy koncert znanej gwiazdy, ten nośnik nie może zostać niezauważony. Z tego powodu jest często oferowany do wynajęcia reklamodawcom przez organizatora wydarzenia, a cena tych nośników może czasem przyprawić o zawroty głowy – szczególnie jeśli wydarzenie jest transmitowane w telewizji lub Internecie. Szczególnie ceniony jest format, znany głównie z piłkarskich boisk (reklamy umieszczane przy bramkach) – ustawianie perspektywy w projekcie nadruku w taki sposób, aby przy filmowaniu z pewnego kąta logo firmy sprawiało wrażenie trójwymiarowości i stania prostopadle do linii podłogi.

Nalepki podłogowe są jednym z tańszych i najbardziej zauważalnych nośników reklamowych, jakich można użyć wewnątrz budynków. Brak “konkurencji” w otoczeniu, dowolność formy i kolorystyki oraz (potencjalnie) wysoki traffic w miejscu instalacji powodują, że ten pozornie mało efektowny nośnik jest szalenie efektywnym, od lat przodując w kategorii cena/zasięg. Zdecydowanie warto używać go w trakcie eventów, jako wsparcie kampanii reklamowych czy w formie skutecznego wayfindingu.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close