MarketingBiznes

Co musisz wiedzieć o public relations w małej firmie?

Public relations w małej w firmie powinny stanowić jeden z najważniejszych działów. Jeżeli przedsiębiorstwo chce nie tylko przetrwać na rynku, ale też się rozrastać, to musi zadbać o solidny marketing i promocję. Bez tego prędzej czy później zysk będzie malał, aż doprowadzi do naturalnej śmierci firmy. Można temu zapobiec dzięki świadomie prowadzonym public relations.

Co to jest public relations?

Skoro public relations ma tak duży wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, warto dowiedzieć się najpierw, o co w tym chodzi.

Public relations (z ang. relacje publiczne), to działania, które mają na celu stworzyć przyjazny i akceptowalny przez odbiorców wizerunek osoby fizycznej lub całej firmy. Już na etapie samej definicji możemy zauważyć pozytywne efekty, które PR może dać naszemu przedsiębiorstwu. Jednak, żeby takie rezultaty osiągnąć, trzeba podjąć wyzwanie i poradzić sobie z kilkoma błędami dotyczącymi public relations.

Błędy dotyczące public relations

Największym błędem małych firm w stosunku do public relations, to brak public relations. W większości przypadków reklamą i wizerunkiem przedsiębiorstwa zajmuje się właściciel. Jest to skrajnie nieodpowiedzialna strategia.

Po pierwsze, większość przedsiębiorców zna się na prowadzeniu firmy: ulepszaniu produktów, usług, kierowaniu zespołem, kontaktami z firmami zewnętrznymi, ale nie na public relations. Najczęściej właścicielom wydaje się, że znają się na tym, ale tak naprawdę swoimi działaniami przynoszą więcej szkody niż pożytku. Po drugie PR z prawdziwego zdarzenia wymaga czasu i zaangażowania. Jeżeli szef pójdzie w tę stronę, to będzie musiał zaniedbać inne obowiązki, które tylko on może wykonać. W ten sposób spada jakość firmy, a tego nie naprawi nawet najlepszy PR.

Rozwiązaniem tego problemu będzie zatrudnienie wykwalifikowanego pracownika do tego zadania. Wiele osób próbuje na tym oszczędzić i zlecać takie obowiązki innym pracownikom. To kolejny błąd. Koszt specjalisty public relations jest naprawdę niewielki w porównaniu do tego, jaki zysk taka osoba może przynieść. Warto myśleć o tym w kategoriach długoterminowych. Jeśli firma zacznie rosnąć, warto poszerzyć również dział PR.

Mała firma to nie duża firma

W przeciwieństwie do dużych firm małe przedsiębiorstwo musi zabiegać o to, żeby być widoczne. Nie można przegapić żadnej stosownej okazji do tego, żeby o naszej firmie było głośno. Warto zastanowić się nad organizacją imprez, konkursów oraz sponsorowaniu sportowców. Dzięki temu zdobywamy pozytywny wizerunek, który jest tak samo ważny, jak zwykły kapitał.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close